7.
Hétvégi házi feladat szabályai,
iskolai dolgozatok szabályai Azokban a feladatokban, melyekre a
tanulóknak otthon (napközi otthonban, iskolaotthonban, tanulószobán) kell
készülnie a tanulók összességére nézve közös elvei és korlátai vannak: -
rendszeresen
kapnak feladatokat minden tanítási nap, minden tanórájára -
szóbeli feladatot
mindig kapnak, írásbeli feladatokat a tantárgyak jellegétől függő
gyakorisággal, de a rendszeresség itt is fennáll -
a szóbeli feladatok
mindig tartalmazzák az új tananyag gyakorlását, rögzítését, illetve a korábbi
tananyagokkal való összefüggésének megértését, együtt gyakorlását -
az írásbeli
feladatok gyakori eleme az új anyag gyakorlása, a megértés kontrollja -
összefüggő
anyagblokkok, témakörök számonkérését megelőzően az összefüggések
megértésének gyakorlását, ellenőrzését célzó összetett feladatot is kapnak. A tanulói előrehaladás különbözősége, a
feladatok differenciálását is megköveteli. Eltérők lehetnek a feladatok aszerint, hogy
milyen és mennyi hiányt szükséges pótolni a tanulónak. Eltérőek lehetnek
aszerint, hogy mennyit tudnak pótolni a tanulók az adott idő alatt: -
figyelembe véve a teherbírásukat, képességeiket, az otthoni segítség mértékét
és minőségét. Az otthoni felkészülés mellett az egyéni
foglalkozásokon való részvétel jelentős szerepet kaphat a felzárkóztatásban. Kimagasló képességű és/vagy
szorgalmú tanulók a tankönyvi, munkafüzeti feladatokon túl, magasabb
szintű feladatokat is kaphatnak: pl. kutatómunka, gyűjtőmunka, kiselőadás. Napközis (iskolaotthonos, tanulószobás)
otthonra előírt feladataik egy részét a napközis tanulási időben a tanító
segítségével oldják meg. Az egyes témakörök végén a tanulók az egész
téma tananyagát és fő követelményeit átfogó témazáró dolgozatot írnak,
amelynek száma egy napon legfeljebb kettő lehet. Az 1-4. évfolyamon félévkor és év végén a
tanulók a tantárgyi követelményekről írásbeli dolgozatban számolnak be. Az előírt követelmények teljesítését az
egyes szaktárgyak jellegzetességeinek megfelelően a tanulók szóbeli felelete,
írásbeli munkája vagy gyakorlati tevékenysége alapján ellenőrizzük. Az ellenőrzés kiterjedhet a régebben tanult
tananyaghoz kapcsolódó követelményekre is. Vissza
|