7.     Hétvégi házi feladat szabályai, iskolai dolgozatok szabályai

Azokban a feladatokban, melyekre a tanulóknak otthon (napközi otthonban, iskolaotthonban, tanulószobán) kell készülnie a tanulók összességére nézve közös elvei és korlátai vannak:

-       rendszeresen kapnak feladatokat minden tanítási nap, minden tanórájára

-       szóbeli feladatot mindig kapnak, írásbeli feladatokat a tantárgyak jellegétől függő gyakorisággal, de a rendszeresség itt is fennáll

-       a szóbeli feladatok mindig tartalmazzák az új tananyag gyakorlását, rögzítését, illetve a korábbi tananyagokkal való összefüggésének megértését, együtt gyakorlását

-       az írásbeli feladatok gyakori eleme az új anyag gyakorlása, a megértés kontrollja

-       összefüggő anyagblokkok, témakörök számonkérését megelőzően az összefüggések megértésének gyakorlását, ellenőrzését célzó összetett feladatot is kapnak.

A tanulói előrehaladás különbözősége, a feladatok differenciálását is megköveteli.

Eltérők lehetnek a feladatok aszerint, hogy milyen és mennyi hiányt szükséges pótolni a tanulónak. Eltérőek lehetnek aszerint, hogy mennyit tudnak pótolni a tanulók az adott idő alatt: - figyelembe véve a teherbírásukat, képességeiket, az otthoni segítség mértékét és minőségét.

Az otthoni felkészülés mellett az egyéni foglalkozásokon való részvétel jelentős szerepet kaphat a felzárkóztatásban.

Kimagasló képességű és/vagy szorgalmú tanulók a tankönyvi, munkafüzeti feladatokon túl, magasabb szintű feladatokat is kaphatnak: pl. kutatómunka, gyűjtőmunka, kiselőadás.

Napközis (iskolaotthonos, tanulószobás) otthonra előírt feladataik egy részét a napközis tanulási időben a tanító segítségével oldják meg.

Az egyes témakörök végén a tanulók az egész téma tananyagát és fő követelményeit átfogó témazáró dolgozatot írnak, amelynek száma egy napon legfeljebb kettő lehet.

Az 1-4. évfolyamon félévkor és év végén a tanulók a tantárgyi követelményekről írásbeli dolgozatban számolnak be.

Az előírt követelmények teljesítését az egyes szaktárgyak jellegzetességeinek megfelelően a tanulók szóbeli felelete, írásbeli munkája vagy gyakorlati tevékenysége alapján ellenőrizzük.

Az ellenőrzés kiterjedhet a régebben tanult tananyaghoz kapcsolódó követelményekre is.

 

Vissza